ZEHARKAKO PROIEKTUAK

Jaso jasangarritasuna

Ikastolaren helburua da Garapen Iraunkorrerako Agenda 2030 ezartzea.

HELMUGA 2030

Jasangarritasun Plana

Ikastolak 2030. urtea du Garapen Iraunkorreko Helburuak (GJH) ezartzeko, eta, horretarako, Iraunkortasun Plana eta ekintza zehatzak egiten ditu.

Ikasturtean zehar, curriculumeko jarduerak eta gure familien bizitzan eta ingurunearen eragina duten jarduerak egiten ditugu.

Bizikidetza Planazehaztasunez

ESenRED (Sareko Eskola Jasangarriak) herri-administrazioek (Autonomia Erkidegoek, Udalek, Foru Aldundiek…) sustatutako ikastetxe jasangarrien sareen kide gara.

Horrek esan nahi du ingurumen-politika propioa dugun ikastetxeak daudela, kudeaketa iraunkorrari, parte-hartze demokratikoari eta iraunkortasunerako curriculum-berrikuntzari dagokienez, eta ekintzak garatzen ditugula ikastetxean eta inguruko ingurunean, etorkizun ekologiko eta sozial iraunkorragoa lortzeko.

Mancoeducako lantegietan parte hartzen dugu, Haur Hezkuntzatik Bigarren Hezkuntzara. Tailerretan, gure ikasleek ikasten dute nola lan egin dezaketen eta nola eragin dezaketen ikastolan jasangarritasuna hobetzeko orduan, baita gizartean ere oro har.

Sentsibilizazio iraunkorreko tailerretan parte hartzen dugu, eta ingurumena hobetzeko eta gure ikasleak balio iraunkorretan hezteko helburua duten jardueretan parte hartzen dugu. Tailerretan, ikastolan iraunkortasuna hobetzeko eta, oro har, gizartean iraunkortasuna hobetzeko nola lan egin eta eragin dezaketen ikasten da.

Duela urte batzuk hasi ginen “eskola-baratze” proiektua garatzen Jaso Ikastolako lursail txiki batean.

Orain arte, Haur Hezkuntzako proiektu bat izan da baratzea, eta baliabide handia eskaintzen die ikasleei beren natur inguruneari buruzko hainbat esperientzia errazteko, ingurunearekin ditugun harremanak eta menpekotasunak ulertzeko eta ingurumena zaintzeko jarrera eta ohiturak praktikan jartzeko. Esperientzia horiek guztiak oso interesgarriak dira Ingurumen Hezkuntzan funtsezko gaitasunak garatzeko.

Ingurunea lantzeaz gain, esparru ezin hobea dugu hainbat gai garatzeko, hala nola kontsumoa, elikadura, zaborrak eta birziklatzea, zuzentasuna eta beste pertsona batzuekiko eta planetarekiko elkartasuna..

Haur hezkuntzako familiak lurra lantzen

Jaso Ikastolako baratze proiektuan Jaso Komunitate osoak parte hartzen du. Haur Hezkuntzako familiek baratzea prestatzen dute eta, prestatu ondoren, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasle eta irakasleen ardura da, landatzea, landatutakoa zaintzea (ureztatzea) eta, nola ez, uzta biltzea.

Jasangarritasunaren eta elikadura osasungarriaren alde

Eskolako baratzeak, berriz, iraunkortasunaren aldeko ekimenak hobetzeko modua eman digu. Baratzeko uztaren soberakinekin gure konposta egin dugu, udan barazkiak ere landu ditugu eta esan dezakegu ikastolako sukaldean bertako produktuak jaten ditugula, gureak.

Ikastolan sortzen den material organikoa konpostatu eta baratzean berrerabiltzen dugu.

Birziklatze-politika plastikoaren, paperaren eta, oro har, materia ez-organiko guztiaren erabilera murriztean oinarritzen da.

Baina gure politika ere materiala eta baliabideak berrerabiltzean oinarritzen da materiala berrerabiltzeko orduan, batez ere haur hezkuntzan. Jostailuak, ipuinak eta gure familien etxean sobratzen den material ludikoa birziklatu eta berriro erabiltzen ditugu, eta, horiek biltzearen bidez, gure ikasleek gizarte-trebetasunak ikasten dituzte, hala nola elkartasuna, adiskidetasuna eta kontsumo arduratsua.

Ikastola jasangarria izateko gure arduran, eraikinaren eta haren instalazioen azterketa osoa egin dugu eraikinak kontsumitzen duen energiari buruzko informazio objektiboa lortu ahal izateko. Helburua da eraikinak kontsumo hori nola kudeatzen duen ulertzea, energia hori galdu edo modu desegokian erabiltzen den ahulguneak detektatzea eta kontsumoa eta energia-eraginkortasuna hobetzeko neurriak proposatzea.

Ikusi auditoria enerjetikoa