ETAPAK ETA METODOLOGIA

Bigarren hezkuntza

Gure helburua da JASO pertsonaren irteera-profila lortzea.

Bigarren hezkuntzalaburbilduz

Derrigorrezko Hezkuntza amaitzeko curriculum-helburuak eta funtsezko gaitasunak finkatzen dira bigarren hezkuntzan. 12-16 adin tartea jasotzen du.

EKI proiektu digitala, oinarrizko maila eta arlo guztietan ezartzen dugu: gaztelania, euskara, ingelesa, gizarte zientziak, natur zientziak, matematika eta fisika. Sei irakasgai horiek digitalki ematen dira, eta ikasle bakoitzak bere ordenagailua du liburuak eta unitate digitalak erabiltzeko, irakasleek gainbegiratuta.

Gaitasun digitala eta erabilera tradizionaleko materiala konbinatzen ditugu, eta, horregatik, ez dugu ahaztu behar gure ikasleen etorkizunerako prestatzeko ezinbestekoa dela beren profil kritiko eta gogoetatsua garatzeko hain garrantzitsuak diren irakasgaiak izatea, hala nola Bizikidetza, Filosofia, irakasgai horiek guztiak Jason oso ikuspegi eta lan espezifikoa dutela.

Bigarren hezkuntzazehaztasunez

Jaso-n, enborreko irakasgaiez gain, aukerako irakasgaiei dagokienez bi ildo eskaintzen ditugu:

• Eleaniztasunaren ildoa, laugarren curriculum-hizkuntzaren sarrerarekin: frantsesa. Frantsesa aukerako irakasgai gisa aukeratzeak bigarren hezkuntzako etapa osoa hartzen du, DBHko 1. mailatik 4.era.
  • Sormenaren ildoa: gure ikasleen irteera-profilean hain funtsezkoa den gaitasun sortzailea garatzera bideratutako aukerako irakasgaiak konbinatzen dira, eta ez dugu ahaztu behar zeinen garrantzitsua den pentsamendu kritikoa irakasgai batzuen bidez gauzatzea, hala nola Filosofiaren bidez.

Sormenari dagokionez, bi irakasgai nabarmentzen dira Jaso-n esklusiboak direlako: SORMEN DIGITALA eta SORMENA ETA EKIMENA.

SORKUNTZA DIGITALA aukerako irakasgaia da DBHko 2. mailan. D ereduko zazpi ikastetxe eta Foru Komunitateko JASO ikastola bakarra, aitzindari izan gara ‘Sormen digitala’ (Sormen digitala) irakasgai berria ematen. Horren helburua ikasleen irudimena eta sormena lantzea eta euskal kulturaren ezagutza eta transmisioa erraztea da. Tailer horietan, ikasleek sormenerako espazio libreak aurkituko dituzte: tailer bat edo gehiago landu eta/edo tailer bakoitzean produktu artistiko bat edo gehiago sortu ahal izango dituzte, gustuen, interesen eta nahien arabera.

EKINTZAILETZA PROGRAMA. Sormena eta Ekintzailetza aukerako irakasgaia da, DBH 4an ematen dena eta ikastetxeak diseinatua. Irakasgai honen bidez, ikasleen sormena eta gaitasun ekintzailea bultzatu nahi dira, arte-ekoizpeneko beste arlo batzuen garapenean eraginez.

Horrela, komunikazioan, ekonomian, publizitatean, bideo-produkzioetan, produkzioan, argiztapenean, soinuan edo ekoizpen artistiko propioetan ere garatuko dira gaitasunak.

Irakasgai horiek STEAM metodologia erabiltzen dute (zientzia, teknologia, ingeniaritza, artea eta matematika), beste bi batuz: gorputz hezkuntza eta literatura, betiere ikasleen interesetik abiatuta eta SORMEN prozesuari garrantzia emanez.

Jaso Ikastola Zientzia eta Teknologiako Berrikuntza Zentroen sareko kidea da.
Zientzia eta Teknologiako Berrikuntza Zentroen Sarearen (robotikaren arloa) barruan, hauek ditugu:

• Hezkuntza-robotikan trebatutako irakasleak.
  • Hezkuntza-robotikaren proiektua.

Teknologia irakasgaian, Bigarren Hezkuntzan, Jaso aitzindaria da Robotikako esparru pedagogikoaren diseinuan. Ikerketa-metodoak (enquiry learning methods) eta modelizazio-jarduerak ditu oinarri.

Bigarren Hezkuntzako gure tutoretza-programa Golden V proiektuan oinarritzen da. Proiektuaren oinarri nagusia ikasleen gaitasun positiboak bultzatzea da, «guztiak ‘Golden’ gisa hartzea lortzea, hau da, taldearen barruan nabarmentzeko nahikoa trebetasun izatea».

Irakasleek funtsezko bost arlotan lan egin behar dute: ikasgelaren kudeaketa, harremanak, giro soziala, ikaskuntza doitua, familiaren eta eskolaren arteko lankidetza.

Oroimena duen ikastola gara.

Nafarroako Oroimenaren Institutuko (INM) Eskola Oroimenak izeneko programa zeharkako proiektu gisa sortu da, hezkuntza-munduaren eta oroimenerako politika publikoen arteko elkargunea izan nahi duena, bereziki, oroimenerako tokiak, hobitik ateratzeak eta giza eskubideak urratzeko prozesuei buruzko ikerketa.