Zeharkako proiektuak

Jaso euskalduna eta eleanitza

Gure irteera-profilaren helburua da pertsona euskalduna eta eleanitza garatzea.

Hizpro

Eleaniztasuna

HIZPRO edo ikastolaren proiektu eleaniztunaren helburua da gure ikasleen eleaniztasuna (euskara, gaztelania, ingelesa eta frantsesa) garatzea. Ikastolako arlo guztiei eragiten dien programa integrala da: Kurriculum eremua, berezko ikaskuntza, eskola komunitatea eta ingurua.
Beraz, HIZPROk Ikastolako Euskararen Normalkuntza Plana (HNP-Basque Live) eta bertan ikasten diren hizkuntza guztien tratamendu bateratua hartzen ditu bere baitan.

Eleaniztasuna zehaztasunez

Eleanitz metodoa da, gure ikasleek lau hizkuntzetan duten gaitasuna bermatzen duen ikastolen metodoa.

Ikastolaren proiektu eleaniztuna Haur Hezkuntzako 2. mailan hasten da, ingelesaren irakaskuntzarekin. Lehen Hezkuntzan jarraitzen du, eta DBHn indartzen da, non, ingeleseko irakasgaiaz gain, Gizarte Zientziak ingelesez ere ematen baitira. Gainera, frantsesa laugarre curriculum hizkuntza gisa aukeratzeko aukera dute DBH 1.mailatik 4.era.

DBH etapan, 4. mailan, euskara B2 eta C1 Hizkuntza Eskola Ofizialeko hizkuntza-ziurtagiria lortzeko prestatzen ditugu ikasleak euskara ikasgaian.

Cambridge zentro prestatzailea ere bagara. Ikasleak orduz kanpoko jardueretan, ikastolan prestatzen dira ingelesaren maila hobetzeko, eta ikastolan egiten dira Cambridge azterketak.

Euskaraz Bizi da Haur Hezkuntzako ikasleei zuzendutako euskara indartzeko programa. Hainbat estrategia eta baliabide eskaintzen ditu eskolan eta banakako harremanetan. Nola? Euskararen aldeko jarrerak sustatuz eta sistematikoki landuz (material egokia aukeratuz eta hilero modu progresiboan lan eginez), pertsonaren subjektibotasuna modu leun eta sistematikoan azpimarratuz, euskaraz hitz egiteko ohiturak indartuz eta gure ikasleen komunikazio-beharrak asetzeko erabilera-espazioak irekiz.

Ikastolako ikasgela bakoitzak, Haur Hezkuntzako 3. mailatik DBHko 4. mailara arte, etapa desberdineko beste gela bat du, eta, beraz, guztiek dute beren “kide” edo laguna. Proiektua ikasturtean zehar garatzen da, eta bi ikasgela elkartuek helburu nagusi hauek dituzten jarduerak egiten dituzte: euskara erabili eta indartzea curriculumetik kanpoko edo alderdi informalean, eta ikasleen gizarte- eta harreman-sarea zabaltzea. Jarduera ludikoak eta osagarriak egiten dira, betiere irakasleek gainbegiratuta.

“Solas eta Jolas” Lehen Hezkuntzako 1. mailan, “English Week” Lehen Hezkuntzako 5. mailan, “Pulunpa” DBHko 1. mailan, ikastolan lantzen diren hizkuntzen hizkuntza-gaitasuna hobetzeko modu intentsiboan garatzen diren programetako batzuk dira.

Hizkuntza batean sakontzeko metodorik eraginkorrenetako bat da, gure hizkuntza-gaitasun guztiak bai kontzienteak, bai inkontzienteak finkatzeko eta ateratzeko bidea ematen duena, eta, azken batean, hizkuntza era guztietako egoeretan naturalizatzea lortzen duena. Hizkuntzan murgiltzea talde bakoitzaren beharretara egokituta dago, adinaren eta hizkuntza-gaitasunaren mailaren arabera:

• Lehen Hezkuntzako 1. mailan, “Jolas eta Solas”, euskarazko murgiltze-astea.
  • Ingelesezko murgiltze-asteko 4. eta 6. “English Week” asteetan.
  • DBHko 1. mailan, “Pulunpa” euskaraz murgiltzeko astea.

Jasok Erasmus edo ikastolak berak garatutako truke-proiektuetan parte hartzen du, adibidez, Baionako Estitxu Robles Colegioarekin duguna. Pertsonei lan-merkaturako eta egungo eta etorkizuneko gizarterako beharrezko gaitasunak emango dizkien irakaskuntza eta ikaskuntza bultzatzen saiatzen gara. Gainera, nazioarteko trukeek kultura-, gizarte- eta harreman-ezagutza garrantzitsua ematen dute Jaso irteera-profila lortzeko.