ETAPAK ETA METODOLOGIA

Lehen hezkuntza

Bizitzarako baliagarria den ikaskuntza lortzeko, Ikasleen interesa piztu eta bultzatzen dugu.

METODOLOGIA

Lehen hezkuntzalaburbilduz

Lehen hezkuntza haur hezkuntzaren ondorengo etapa da, 6 eta 12 urte bitartekoa.

Konpetentzien garapenean oinarritzen gara. Ikasleak aktibatzeko eta, batez ere, ikasleen interesa bultzatzeko proiektuak lantzen ditugu.

Horretarako, lehen hezkuntzako etapa osoa egituratzen duen ildo metodologiko bakarra dugu: KIMU eta EKI proiektuak, Euskal Herriko Ikastolen Elkarteak diseinatutako biak.

Material didaktiko berria eta berritzailea da. Integrazioko pedagogiaren bidez, gaitasunetan oinarritutako hezkuntzara bereziki bideratutako curriculuma garatzen du. Hezkuntzaren funtzio nagusia bizitzarako prestatzea dela kontuan hartuta, kontua ez da datuak pilatzea, baizik eta ikasten dena bizitzarako baliagarria izatea, eta egoera batean ikasten dena beste batera transferitu ahal izatea.

BEREZITASUNAK

Lehen hezkuntzazehaztasunez

Kimu proiektua Lehen Hezkuntzako lehen ziklora bideratuta dago. Kimu ikasleen oinarrizko gaitasunak garatzeko proposamen didaktikoen bilduma da.

KIMU proiektuak hiru proposamen didaktiko garatzen ditu: Erronkak, Matematika Programa eta Euskara eta Literatura Programa.

Erronkak

Oinarrizko gaitasunen garapena modu egituratuan bideratzen laguntzeko sortutako erronkak dira. Ikaskuntza prozesua testuinguruan kokatuko da eta testuinguruaren funtzioak agerian jarriko dira, hurbileko errealitatea ulertu eta hartan eragin ahal izateko.

Matematikako programa

Hurbileko errealitatea betaurreko matematikoekin ikusiz sortutako programa da. Programak proposatzen du ikasleek beren matematika-gaitasuna garatzea, manipulaziotik hasi eta formalizaziora arte, eta konkretutik abstrakziora.

Euskara eta Literatura programa

Haurrentzako literaturako kalitatezko testuak dira programaren abiapuntua. Ahozko eta idatzizko testuekin jolasteko aukera ematen du: ulertuz, eraldatuz, birsortuz…

EKI proiektuaren bidez diziplina guztiak integratzen dira eta Bigarren Hezkuntzan du jarraipena. Gaitasunak eskuratzean oinarritzen da, eta arlo digitala, besteak beste, funtsezkoa da.

Curriculum honek ezartzen duen bezala, metodologia berriak gaitasunetan oinarritutako material didaktikoa erabiltzen du. Gainera, integrazioaren pedagogia bultzatzen du, hau da, ikasleak egoera erreal eta esanguratsuen aurrean jartzen ditu, eta irtenbideak bilatzen ikasten dute, gero ikasgelan egoera berrietan ikasitakoa aprobetxatzeko. Ikasleak edozein bizi-egoeratan gai izatea lortu behar du: pentsatzen eta ikasten jakitea, komunikatzea, elkarrekin bizitzea, izatea eta ekitea.

KIMU eta EKI programen funtsezko zutabeetako bat berdinen arteko lankidetza da. Lehen Hezkuntzan proposatzen den taldekatze-modu bakarra ez den arren, ikaskuntza kooperatiboa metodologia bat da, eta bertan parte hartzen duten ikasle guztien ikaskuntza nabarmen hobetzen du.

Ikaskuntza kooperatiboari buruzko azterketek agerian uzten dute taldekatze-modu horrek, taldeen arteko lehiarik gabe, errendimendu onena lortzen duela eta, gainera, beste onura batzuk dituela:

• Pertsonen arteko trebetasunak eta talde-lanerako trebetasunak garatzen ditu.
  • Erantzukizun pertsonala, malgutasuna eta autoestimua sustatzen ditu.
  • Zailtasunak dituzten ikasleak integratzen laguntzen du.
  • Gogoa eta motibazioa areagotzen ditu.

IKTen ezagutzak eta erabilerak garrantzi handia hartzen dute, batez ere EKI programaren azken ikasturteetan. Material tradizionala trebetasun eta trebetasun teknologikoen garapenarekin konbinatzen da.

Lehen Hezkuntzako 6. mailan ikasle bakoitzak bere ordenagailu pertsonala du eta bertan lan egiten du.

Ikaskuntza aktiboko tailerrak antolatzen ditugu, curriculumeko irakasgaiaz gain, gaitasun hauek konbinatzeko: talde-lana, hausnarketa, ingurunearen ezagutza eta natura. Beste erakunde batzuekin batera antolatzen diren tailerrak dira, hala nola, Mankomunitatearekin batera egiten diren Sentsibilizazio Iraunkorreko eta Kontsumo Iraunkorreko Programak, Iruñeko Udalaren Irakurketa Sustatzeko Programa edo Bertsozale Elkartearekin egiten den Bertso Tailerra, besteak beste.

Ikasleek ere badituzte irteerak eta txangoak ingurunea ezagutzeko,: “English Week” edo ingelesezko bizikidetza-astea, “Jolas eta Solas” edo euskarazko hizkuntzan murgiltzea, aste “zuria” elurretan, besteak beste, etapa honetan garatzen ditugun programa monografikoak konpetentziak garatzeko edota kurrikulumean sakontzeko.